Uit in Aalter

The Ghentist

Leer programmeren met CodeFever in jouw buurt – CodeKraks Level 3 (10-12 jaar)

Aalter
21/09/24 - 07/12/24
​​​Ook in level 3 wordt je kind ondergedompeld in de wereld van het programmeren. Onze games worden cooler en cooler, want je codeur kan natuurlijk al meer! Ondertussen passeren een hele reeks nieuwe programmeerconcepten de revue. Bij CodeFever leren kinderen computationeel denken! Dat wil zeggen: logisch denken, algoritmes, structuren en patronen ontdekken, en de basisconcepten - die in iedere programmeertaal voorkomen - herkennen en toepassen. Ons motto: analyseren, redeneren, programmeren en controleren. We beginnen natuurlijk met een korte opfrissing van de programmeertechnieken uit de vorige reeks (sequentie, decompositie, iteraties, conditionele logica, signalen, variabelen, methodes met/zonder parameters). Dan starten we aan nieuwe concepten. We breiden onze kennis uit naar lijsten. Die stellen ons in staat om informatie op een gestructureerde manier bij te houden in een programma. Ook coördinaten komen uitgebreid aan bod. Verder zal je kind ook leren hoe we een spel nog cooler kunnen maken met scrolling. Uiteraard leren we deze concepten toepassen in de juiste context, in de Scratch-omgeving. Na dit level heeft je kind de basisreeks doorlopen en is het klaar voor de gevorderden! Voor deze reeks is voorkennis nodig. Je kind moet minstens de volgende concepten beheersen: decompositie, sequentie, iteraties (drie lussen), conditionele logica, signalen, variabelen, methodes en parameters. Schrijf je snel in want de plaatsen zijn beperkt. Is je kind jonger dan 14? Dan krijg je een groot fiscaal voordeel van meer dan 150 euro. Past het niet om aan te sluiten bij één van onze groepen? Wat jammer, maar je kan ook alles online doen op eigen tempo. Ontdek zeker ons aanbod online lessenreeksen met 110 euro korting. Opgelet: hiervoor is geen fiscaal voordeel beschikbaar.
Beeldbank Uit

Meetjeslander.be is niet verantwoordelijk voor foutieve, ontbrekende of onvolledige info op de Uitkalender. Content wordt door organisatoren ingebracht bij de UiTdatabank.