
Recordeditie Rijvers festival sluit af met Pommelien Thijs
Zelfs op een groter terrein verkocht ook de zondag op Rijvers volledig uit. Samen met de reeds eerder uitverkochte vrijdag zorgden afgelopen vier dagen voor een absolute succeseditie. Meer dan vijftigduizend mensen vonden hun weg naar het festival in Lievegem.
Reeds om half zes op zondagmorgen werden fans van Pommelien Thijs opgemerkt bij de ingang en dat voor een optreden dat nog meer dan twaalf uur op zich liet wachten. De organisatie spreekt zelfs van een Pommelien-effect: “Het klopt dat we afgelopen maanden een Pommelien-effect vaststelden in onze ticketverkoop. Vlaanderen omarmt Pommelien en volgt haar massaal naar haar laatste Belgische concert van deze zomer, hier op Rijvers”, verduidelijkt woordvoerder Floris Benoit.
Eerste artiesten voor Rijvers 2026 reeds geboekt!
Rijvers 2025 klopt af met een absolute succeseditie: een verrassende samenwerking tussen K3 en Goldband (media-aandacht tot in Nederland!), Pommelien Thijs met haar laatste grote Belgische zomerconcert én een optreden van publiekslievelingen Suzan & Freek dat naar de keel greep. Nooit eerder vonden zoveel bezoekers hun weg naar Rijvers. De zes podia leidden elk op hun manier tot een massa uitzinnige festivalbezoekers: van de Beats Stage doordrongen in een heus Noorderlicht tot de paarse gloed van de nieuwe Disco Stage.
Voor het meest pakkende moment van het festival zorgde wellicht het optreden van het Nederlandse duo Suzan & Freek. Het publiek van Rijvers omarmde de twee en gaf hen een bad vol liefde.

Recordaantal bezoekers voor Rijvers 2025
“Tv-maker Eric Goens omschreef Rijvers op X ooit als de onbekende parel aan het festivalfirmament. Die parel blijkt dus meer en meer Belgen en Nederlanders te bekoren en bewijst nog maar eens dat Rijvers hét Festival van de Verrassingen is” gaat Floris Benoit verder.
Het gebeurde nog nooit eerder, maar deze editie zorgde voor twee uitverkochte festivaldagen op vrijdag en zondag. Bezoekers vonden opnieuw hun weg naar de succesvolle TikTok Stage, waar ze op de foto konden met hun grote helden. Vanuit heel Vlaanderen kwamen mensen langs voor dat ene speciale moment.
Naast TikTok-fenomenen Elias Verwilt, Jonatan Medart en YouTube-ster Timon Verbeeck bleek vooral de cast van “Familie”, K3 en DDT van “F.C. De Kampioenen” populair. In totaal werden meer dan 14.500 selfies, TikTok-filmpjes, Instagram- en Facebookposts en handtekeningen geplaatst.
Verrassingen en meer
Ook naast de muziek blijft Rijvers vernieuwen. Via onder meer de 20-meter hoge Special Forces Deathride over het festivalterrein, de zweefmolen en het meespeeltheater in de circustent kan trouwens het hele gezin terecht op het festival. Wat tijdens de namiddagen voor een familiale sfeer zorgt.
Ook de inwendige mens werd natuurlijk niet vergeten. De organisatie investeerde in extra foodstanden waardoor bezoekers van een ruim aanbod konden genieten en heel vlot konden aanschuiven aan de food- en eetstanden. “De mosselen, vol-au-vent, Balls & Glory en 100% glutenvrije wereldkeuken debuteerden dit jaar. Ook dit zorgde voor extra comfort bij onze festivalbezoekers.”
Rijvers is een echte brand geworden
Dat Rijvers een sterk en hip merk is bij jongeren blijkt ook uit de enorme vraag naar merchandise. Na amper 1 dag waren de meeste hoodies en petten al uitverkocht. Rijvers heeft volgend jaar opnieuw vier festivaldagen voor hun negende editie. “We nodigen iedereen nu al uit voor deze droomeditie, in het weekend van 13, 14, 15 en 16 augustus 2026. Dat mooiste vakantiemoment mag niemand missen.” besluit Floris Benoit.